טיפים מנצחים לראיון עבודה

"היי, מה שלומך? רציתי להגיד לך שעברתי על קורות החיים שלך…"
אין מי שלא מחכה לרגע הזה. אותה שיחת טלפון מיוחלת שבאה לבשר על המעבר לשלב הבא- ראיון העבודה.
אמנם קל לטפוח לעצמנו על השכם ולהיות בטוחים שהמעסיק עף על קורות החיים שלנו ושמפה הדרך סלולה, אבל לא כך הדבר- ככל הנראה אותו מעסיק הזמין לראיון לא מעט מועמדים פרט אליכם, ומרגע זה עליכם להתבלט. אבל איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בראיון הבא.

אימון, אימון, אימון

לפני הראיון, תחקרו את החברה שאתם מתראיינים אליה. השתמשו באתר החברה, רשתות חברתיות ועיתונות על מנת לגבש תמונה על החברה ולדעת בדיוק למה הם מצפים מכם, וכן להראות עניין ומוטיבציה להצטרף דווקא לשם בראיון עצמו. התאמנו על שאלות מוכרות כמו "ספר על עצמך", "מהן התכונות השליליות שלך", "איפה תהיה עוד חמש שנים מהיום": עשו סימולציות עם בני משפחה וחברים, וודאו שאתם מדברים באופן ברור, שוטף, וקולח.

כניסה מלכותית

קודם כל- לא משנה מה, לראיון לא מאחרים! הקפידו להגיע 15-10 דקות לפני הזמן שנקבע לראיון, וקחו לעצמכם מרווח זמן מספק למקרה של פקקים, איחורים של אוטובוסים, או כל דבר שעלול לעכב את ההגעה שלכם לראיון. גם אם אתם לחוצים, הקפידו ללחוץ את היד של המראיין, לחייך אליו כשאתם נפגשים, לקבל בנימוס את הצעת המים או הקפה (תסמכו עלינו, זה יעזור לכם בראיון) ואולי אפילו לפתח סמול טוק קטן. הגיעו עם לבוש מתאים למשרה שאתם מתראיינים אליה, והיו נחמדים לכל מי שנקרה בדרככם- מאבטחים, פקידי קבלה, הבריסטה מבית הקפה בתחתית הבניין, ואפילו מי שכמעט נכנס בכם בחנייה- אתם לא יודעים מה טיב היחסים שלהם עם המעסיק העתידי שלכם!

Me, myself and I

כשאתם עונים על שאלה, גם כזו שהפתיעה אתכם ("אם היית חיה" מישהו?), הקפידו לקשר את התשובה לכישורים וליכולות שלכם- אף שאלה לא נשאלת ללא סיבה! השתמשו בדוגמאות מהניסיון התעסוקתי, האקדמי והמקצועי שצברתם, והדגישו את היכולת שלכם לעמוד בדרישות המשרה באמצעות התשובה. זה גם המקום להזכיר לכם שלפני הראיון מומלץ לרשום לעצמכם את ההישגים וההצלחות שהיו לכם במקומות עבודה קודמים, בלימודים, ואפילו במקומות בהם התנדבתם, ולוודא להשחיל אותם בתשובות למראיין.

בלי השחרות

זה לא מופרך לשער שהסיבה שאתם מחפשים עבודה היא כי היחסים עם הבוס והקולגות במקום הנוכחי לא מזהירים, בלשון המעטה. אבל כן, אף אחד מאיתנו לא יודה בכך מעבר למעגל המצומצם של המשפחה והחברים, ויש לכך שתי סיבות טובות: קודם כל, המעסיקים העתידיים שלכם לא רוצים להיות אלו שמשחירים עליהם בעתיד. חשוב להראות להם שלמרות שאתם עוזבים את המקום הנוכחי, עדיין נותרה לכם נאמנות ויחס חיובי אליו. שנית, למעסיקים חשוב לראות שיש לכם את היכולת לפתור בעיות ולהתמודד עם סיטואציות מורכבות. כשאתם נשאלים על מנהלים קודמים או על מקום העבודה הקודם, הדגישו את הדברים החיוביים ואת הכישורים שצברתם משם.

הגראנד פינאלה

הרגע המיוחל, "יש לך שאלות אלינו?", מבשר על תום הראיון. בשלב הזה יורדת לנו איזושהי אנחת רווחה, אבל דווקא עכשיו זה הרגע להכות בברזל, ולשאול את השאלות הנכונות. זאת ההזדמנות להראות למראיין שאתם חושבים ברצינות על ההתאמה שלכם לתפקיד, ושיש לכם הבנה מקצועית ועמוקה של דרישות ואופי התפקיד. שאלות כמו "אילו כישורים נדרשים להצלחה בתפקיד", "איך הביצועים נמדדים" ו"איך נראה יום העבודה השוטף של העובד", בהחלט מעידות על חשיבות רצינית של המועמד, ויתנו לכם נקודות בונוס אצל המראיינים.

הצטרפו לניוזלטר שלנו

קבלו ישירות למייל משרות חדשות, עדכונים על אירועים וסדנאות, טיפים מעולם הקריירה ועוד.

בקשה לתיאום פגישת ייעוץ קריירה

  • פגישות בזום או פרונטלית
  • אורך פגישת הייעוץ כשעה
  • הפגישות בעלות סמלית לסטודנטים/יות ובוגרים/ות
פרטים אישיים
דילוג לתוכן