איך לדעת מה לבחור? – Meitar Gdalyahu, Talent Acquisition Partner At Nucleai

שמי מיתר גדליהו, בת 26, סטודנטית לתואר שני למנהל עסקים במכללה למנהל. מזה כשנתיים עוסקת בעולמות גיוס הטאלנטים בשוק ההייטק. התחלתי מרקע שונה לחלוטין בעולמות הביטחון ועשיתי את המעבר בשנים האחרונות. אשמח לשתף אתכם בחלק מהשינוי שעשיתי והדרך שלי לבחירת הקריירה.

החיים מובילים אותנו למסלולים שונים, כאלה שחשבנו שנצעד בהם וכאלה שלא דמיינו שיקרו.

הסוגייה של בחירת המסלול בחיים או בחירת הקריירה הייתה לי בראש תמיד עוד כשהייתי מימי בית ספר.

בתור ילדה, לא תמיד נחשפתי לכל האפשרויות והרבה פעמים הלכתי אחרי התלם או אחרי המוכר והידוע מבלי לחשוב ולדעת על הזדמנויות נוספות שקיימות ואולי נכונות לי יותר.

לפעמים, גם כשכבר בחרתי, בחרתי במסלול מסוים שלא היה הכי מדויק עבורי, בדרך כלל מרגישים את זה בבטן אבל לא תמיד. כשהרגשתי שיש תחום אחר שמעניין אותי, שאני רואה את עצמי עושה ומתפתחת בו, הדברים התחילו להתחבר. 

אחד המשפטים שהנחה אותי בבחירת המקצוע שלי, או לפחות גרם לי לתת צ׳אנס אמיתי לשינוי מסלול הוא ההבנה ששילוב של כישרון ותשוקה לתחום מסוים יובילו אותי לבניית קריירה נכונה יותר עבורי. אני מאמינה שיחד עם מוטיבציה פנימית, עניין וכישרון שמתכתב עם התחום, נוצר מתכון להצלחות רבות ובעיקר תחושה של סיפוק ועשייה בעבודה לאורך זמן.

״מוטיבציה פנימית (IM) היא המפתח להתמדה בעבודה. כאשר הם בעלי מוטיבציה מהותית, אנשים חווים את פעילות העבודה כמטרה בפני עצמה, כך שהפעילות והמטרה שלה מתנגשות. התוצאה היא הגברת העניין וההנאה מפעילויות העבודה״ (Fishbach & Woolley, 2022).

 

אשמח לשתף אתכם בכמה טיפים נוספים שהובילו אותי בבחירת המקצוע שלי:

  1. חשבו מה עושה לכם טוב כשאתם קמים בבוקר, איפה אתם מרגישים שקושי הוא אתגר עבורכם ואתם מלאי עניין ותשוקה לפצח אותו. בשבילי זה תמיד היה אנשים, לא ידעתי מה עושים עם זה, מה זה אומר אהבה לעבודה עם אנשים? זה כל כך רחב ולא ברור. ההבנה הזו בשילוב הטיפים הבאים כאן, גרמה לי להבין שתחילה, אני רוצה ללמוד את תחום משאבי האנוש ולחקור מה האפשרויות שלי.
  2. חשבו מה חשוב לכם בחיים, מה מניע אתכם? מה גורם לכם להרגיש משמעות וסיפוק? כשתדייקו את התשובה הזו עבורכם, יהיה לכם קל יותר להיות מפוקסים על מה שחשוב לכם באמת, ולאט לאט לייצר פעולות מכוונות שיאפשרו לכם להגיע לשם.
  3. הבינו מה החוזקות והכישורים שלכם – מתחבר לטיפ הראשון שציינתי כאן, חשוב להבין מה החוזקות והכישורים שלנו, איפה אנחנו טובים ואיפה אנחנו צריכים להשתפר, ללמוד ולהתמקצע. הבנה זו תדייק אותנו בבחירת המסלול הנכון עבורנו, התפקיד הבא או החברה הבאה. כאשר נהיה מודעים לחוזקות שלנו נוכל לאפשר להם לבוא לידי ביטוי הן בראיונות השונים והן בעבודה עצמה.
  4. התייעצו עם בעלי תפקידים דומים – זה יאפשר לכם לקבל הרבה יותר מידע פרקטי על המקצוע והתפקיד עצמו. אני בתחילת דרכי לא ידעתי בכלל מה המשמעות של משאבי אנוש. יצרתי קשר עם מכרה של המשפחה שעוסקת בתחום ושמעתי ממנה בהרחבה על התפקיד שהיא עושה. אחרי השיחה איתה, הבנתי כמה מדובר בתחום מסועף עם נישות שונות וכמה יש עוד כל כך הרבה תפקידים שאני לא מכירה ואולי יהיו מדויקים בשבילי. אז המשכתי לחפור, לקרוא, לחקור ולשאול עוד אנשים בתחום.
  5. למדו את התחום ובצעו מעין מחקר ראשוני – מחקר שיסייע לכם לקבל תמונה רחבה יותר, על תפקידים מוצעים בשוק, על קורסים ותארים רלוונטיים, כתבות או גישה לאנשים שעוסקים בתחום. קיימים אתרים רבים שיכולים לספק מידע על חברה מסוימת או על משרה מסוימת, בניהם Glassdoor.
  6. בנו את הפרופיל שלכם באינטרנט, או יותר נכון בלינקדאין. לינדקאין זו פלטפורמה שמטרתה לחבר את אנשי המקצוע בעולם כדי להפוך אותם ליותר פרודוקטיביים ומצליחים. בפלטפורמה יש לכל משתמש פרופיל ובו הוא משתף בין היתר את מסלול הקריירה שלו. השקעת משאבים בבניית פרופיל איכותי, אידיקטיבי ופעיל ממקסמת את ההזדמנויות שהפלטפורמה יכולה לייצר עבור יצירת קשרים ומציאת עבודה. 
  7. הקפידו על למידה מתמדת – חשוב להשקיע למידה בתחומים נוספים, כאלו שיאפשרו לנו לבנות כישורים נוספים שבסופו של דבר ישרתו אותנו במהלך הקריירה או יאפשרו לנו להכיר עולמות חדשים. הלמידה לא חייבת להיות קשורה למקצוע שאנחנו שואפים לעסוק בו היא יכולה להיות מגוונת ולעודד יצירתיות ויוזמות שונות.
  8. הגישו קורות חיים גם אם אתם לא מתאימים לכל דרישות המשרה – בדרך כלל כל תיאור משרה שמפורסם כולל דרישות שונות. לא תמיד יש לנו את כל מה שכתוב בתיאור המשרה, חשוב לזכור שלפעמים יש לנו כישורים אחרים שיכולים להיות רלוונטיים ואינם מופיעים ויכולים לפצות על דרישה מסוימת. הרבה פעמים מעסיקים יעדיפו אנשים שעונים בצורה חלקית על דרישות המשרה אך בעלי פוטנציאל ומוטיבציה לתפקיד ולעבודה בחברה. לא לחשוש להגיש קורות חיים!

 

זכרו, בחירת מסלול קריירה היא לא דבר קל ותמיד אפשר לעשות שינויי. גם אם בחרנו במסלול מסוים והתברר לנו שהוא פחות מה שמתאים לנו, תחום שלא מדבר אלינו יותר ואנחנו קמים בבוקר ללא חשק ללכת לעבודה, המשמעות היא שאנחנו זקוקים לשינוי – זה לגמרי אפשרי ואפילו הכרחי. חשוב להתחיל ולנסות, להקשיב לתחושת הבטן שלנו, לחשוב מה אנחנו הדבר שאוהבים ביום יום שלנו ואיך אפשר להפוך אותו למקצוע. גם אם נטעה בבחירה הראשונית, לא קרה דבר. הרי איך נדע שמשהו לא מתאים לנו אם לא ננסה? 

 

בהצלחה!

 

מקורות:

Fishbach, A., & Woolley, K. (2022). The structure of intrinsic motivation. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 9, 339-363.

הצטרפו לניוזלטר שלנו

קבלו ישירות למייל משרות חדשות, עדכונים על אירועים וסדנאות, טיפים מעולם הקריירה ועוד.

בקשה לתיאום פגישת ייעוץ קריירה

  • פגישות בזום או פרונטלית
  • אורך פגישת הייעוץ כשעה
  • הפגישות בעלות סמלית לסטודנטים/יות ובוגרים/ות
פרטים אישיים
דילוג לתוכן