מדוע לינקדאין היא ה'רשת החברתית' היחידה שאת/ה חייב/ת להיות בה! – דניאל דיין

בכל פעם שאני מושיט יד ושואל אדם אקראי אם יש לו פרופיל לינקדאין פתוח או פעיל, והוא אומר לא, אני מנסה להבין למה. בדרך כלל אני נתקל באחת משתי תשובות: או "אני לא בהייטק" או "אני לא מחפש עבודה".

אז תן לי להפתיע אותך.

לינקדאין כבר מזמן לא מיועדת רק לעובדי הייטק, והיא בהחלט לא מיועדת רק למחפשי עבודה. זה חיוני גם למי שעובד ואוהב את עבודתם מאוד.

אבל בואו ניקח צעד אחורה לרגע.

מה זה בכלל לינקדאין?
לינקדאין היא רשת חברתית שהושקה בשנת 2003 (עוד לפני פייסבוק!), שקמה כפלטפורמה לבעלי עסקים קטנים ברחבי העולם לתקשר ללא צד שלישי. כיום, לרשת יש למעלה ממיליארד משתמשים רשומים נכון לסוף 2023, כאשר למעלה מ-300 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. תוך זמן קצר הפכה לינקדאין לאתר המוביל לחיפוש עבודה ולנטוורקינג מקצועי. לאחר הצלחה גדולה ב-2016, היא נרכשה על ידי מיקרוסופט וכיום היא הרשת החברתית הגדולה מסוגה בעולם.

בואו נחזור אלינו.

מסלול הקריירה ועולם התעסוקה כיום שונים לחלוטין ממה שהיו בעבר. בעבר אנשים היו נשארים שנים רבות במקום העבודה ומציאת עבודה התבססה בעיקר על שליחת קורות חיים למשרה שפורסמה. כיום משרות רבות אינן מתפרסמות כלל ומועברות מפה לאוזן ("חבר מביא חבר"). התחלופה של מקום העבודה מהירה יחסית. במצב כזה, נטוורקינג ומיתוג אישי הם הכלים החשובים ביותר להזדמנות עסקית ו/או תעסוקתית, ולנראות דיגיטלית ברשתות החברתיות תפקיד מכריע במציאת משרות נחשקות (כמו גם לקוחות לעסק).

מחקרים מראים שכיום מעל 90% מחברות ההייטק בישראל מגייסות עובדים אך ורק דרך לינקדאין. לצוותי גיוס יש כלי ייעודי של לינקדאין לאיתור מועמדים לפי פרמטרים שונים. בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בישראל. מדוע קרתה המהפכה? כל חברה או ארגון מצליחים ומובילים בנוי על ההון האנושי שלו. כיום ישנה הבנה שלינקדאין היא ביתם של משאבי האנוש האיכותיים והטובים ביותר בישראל. לכן, הפלטפורמה הפכה לשער להזדמנויות תעסוקה רבות ומגוונות ונחשקות יותר ויותר. מגזרים שלמים שלא היו 'במשחק' עד לפני מספר שנים נכנסו כעת ללינקדאין. זה כבר לא רק חברות הייטק. המשרדים הגדולים והמצליחים בעולמות המשפט והחשבונאות כבר נמצאים שם עמוק, אליהם מצטרפים גופים ומשרדים ממשלתיים כמו בנק ישראל, חברות ממשלתיות כמו חברת החשמל וכל גורמי הביטחון בארץ. כמו כן, חברות מימון, המגזר השלישי, חברות פרטיות ועוד.

אז תמיד שואלים אותי מתי סטודנט/ית צריך/ה לפתוח פרופיל? המציאות היא שרוב הסטודנטים 'עסוקים' במהלך התואר ומחכים להתחיל בלינקדאין עד השנה השלישית או הרביעית, בלית ברירה מתי הם מתחילים את תהליך חיפוש העבודה כעבודה סטודנטית או לאחר סיום התואר.

והאמת? זה צריך להיות בדיוק ההפך. אני ממליץ לפתוח את לינקדאין ברגע ששילמתם את דמי הרישום שלכם, הרבה לפני שאתם בכלל חושבים על איזו עבודה ואיפה.

למה? לינקדאין היא רשת שונה מאוד בנוף הרשתות החברתיות. כדוגמה ברורה, ישנה הגבלה על מספר החיבורים השבועי שניתן לבצע ברשת. לכן, ככל שתתחילו מוקדם יותר לבנות את הרשת, כך תגיעו ליותר קשרים רלוונטיים בשלבי החיפוש וחשיפה להזדמנויות כאשר אתם רוצים לפרסם שאתם מחפשים עבודה. לצורך העניין, סטודנט שמתחיל כבר בשנה הראשונה להיות פעיל ולבנות את הפרופיל שלו נהנה מיתרון משמעותי לעומת זה שמחכה לשנה ג'. לא רק בגלל כמות הקשרים אלא גם בגלל חשיפה להזדמנויות כמו משרות, ירידים, מפגשים, התנדבות, האקתונים, ידע מקצועי אמיתי שמתפרסם שם באופן קבוע ועוד. לכן, כבר מתחילת הלימודים, מומלץ שהסטודנט יבנה בלינקדאין פרופיל מקצועי ואיכותי שילווה אותו לאורך הקריירה הארוכה שלו. חשוב לציין שאין כיום רשת מתחרה (או באופק), והיא מהווה מונופול בתחום. לכן, השקעה בפרופיל לינקדאין היא השקעה ישירה בך!

שמי דניאל דיין, ועם למעלה מ-5 שנות ניסיון ולמעלה מ-44,000 עוקבים, אני אחד מיוצרי התוכן המוכרים בישראל. אני מייסד המיזם החברתי Step-In לעזרה ראשונה בחינם בבניית פרופיל לינקדאין והכוונה תעסוקתית על ידי מנטורים מעולמות ההייטק, בפרויקט התנדבותי. כיום, ישנם למעלה מ-25 מנטורים, ומאות אנשים נעזרו בנו עד כה.

אשמח להתחבר בלינקדאין,

דניאל

איך אפשר למצות את התקופה על מנת להתקדם מקצועית ביום שאחרי? הצטרפו אלינו לסדנה מעוררת השראה עם דניאל דיין בה נחקור את המשמעות של לינקדאין בשוק העבודה של היום. למד את אמנות היצירה של פרופיל משכנע, גלה מדוע שמירה על נוכחות בלינקדאין חיונית לסטודנטים, וגלה את הסודות של בניית רשת מקצועית המשתרעת מעבר לסיום הלימודים. הסדנה תערך ביום רביעי, 06-12-2023 בשעה 19:30, ב-Zoom. *מספר המקומות מוגבל. הבטח את השתתפותך על ידי הרשמה מראש באמצעות הטופס הבא >> https://bit.ly/hujidaniel

הצטרפו לניוזלטר שלנו

קבלו ישירות למייל משרות חדשות, עדכונים על אירועים וסדנאות, טיפים מעולם הקריירה ועוד.

בקשה לתיאום פגישת ייעוץ קריירה

  • פגישות בזום או פרונטלית
  • אורך פגישת הייעוץ כשעה
  • הפגישות בעלות סמלית לסטודנטים/יות ובוגרים/ות
פרטים אישיים
דילוג לתוכן