התמחות זו רק ההתחלה

כשהגעתי למשרד פרסום, אחרי השנה הראשונה בלימודים, הגעתי בתור סטודנטית וביקשתי להתמחות. ההתמחות הייתה על חשבון הזמן שלי, וללא תשלום, פעם או פעמיים בשבוע. כשקבעו לי ראיון, הודיעו לי שאצטרף כמתמחה במחלקת פלנינג אסטרטגיה (תכנון אסטרטגיה). היי, אני גלי ארדיטי, בת 25 וסטודנטית שנה שנייה לתקשורת וסוציולוגיה. כיום עובדת באותו משרד פרסום שהתחלתי בו כמתמחה, בתור פלנרית אסטרטגיה.
בהתמחות נחשפתי לאיך הדברים עובדים באמת בתוך משרד פרסום. החל ממה עושים בכל מחלקה, דרך איך בונים מצגות מקצועיות, עבודה עם קולגות ולקוחות. אלו דברים חשובים ביותר שאפשר ללמוד רק מהשטח.
אז מה זה פלנינג אסטרטגיה? לכל משרד פרסום יש לקוחות (חברות וגופים מסחריים) שמגיעים על מנת לקדם את עצמם מבחינה תדמיתית, מוצר ספציפי או פלטפורמה מסוימת. לשם כך, יש להחליט על 'תכנית פעולה' שתתאים לאותו לקוח ולשירות שהוא מציע. פלנרים הם הגוף החושב בתהליך היצירה הזה. חלק מהעבודה כוללת איסוף מידע ונתונים, בין אם מהאינטרנט או ממאגרים רלוונטיים. המידע שאוספים משתנה בהתאם לצורך ויכול להיות על מתחרים בתחום למשל. בהמשך ומתוך הנתונים שאסף הפלנר, הוא מגבש מספר אסטרטגיות, כלומר כיוונים פרסומיים. האחרונים מועברים הלאה לשאר המחלקות שעובדות יחד, עד שמתגבשת אסטרטגיה אחת שיוצאת לפועל. חוץ מאסטרטגיה, פועלות מחלקות נוספות כמו תקציבאות, קריאייטיב, ארט ועוד. תקציבאות לא עוסקת בתקציב בניגוד לשם המבלבל אלא בניהול הלקוח. התקציבאי משמש כנציגו של הלקוח במשרד ומתפקד כמעין מנהל פרויקט בכל הקשור אליו. הקריאייטיב אחראיים לקחת את המסר השיווקי ולהעביר אותו בדרך הכי יצירתית ומקורית שאפשר והארט אחראיים על העיצוב והאסתטיקה החזותית.
לפני הראיון להתמחות, חקרת, קראתי המון ודאגתי להכיר את המחלקות השונות במשרד. למשל עם איזה לקוחות המשרד עובד ואיזה פרוייקטים עשה לאחרונה. הגעתי לרמה שניתן לנהל איתי שיחה על העבודה והצלחתי להראות שאני שולטת בידע. זה טיפ שהייתי ממליצה עליו לכל מי שמגיע לראיון: הפגנת בקיאות בפרטים מראה על רצינות ומוטיבציה לעבוד במקום. גם לאחר שקיבלו אותי להתמחות, דאגתי לאורך הדרך להראות רצינות. הגעתי למשרד לא מעט, הודעתי על היעדרויות אם היו, שאלתי שאלות על העבודה ודאגתי ללמוד תוך כדי גם מהעובדים במשרד וגם ממתמחים אחרים.
חשוב לדעת שבמשרות כאלו, לפחות בתחום שלי, בדרך כלל לא נרוויח כמו במשרות זמניות, מלצרות למשל. אבל במקום זה, נצבור ניסיון שהוא לא פחות חשוב לדרך שלנו
גיליתי שההתמחות במשרד מלמדת אותי המון. אני רואה הרבה חשיבות בלימודים באקדמיה ובחרתי ללמוד באוניברסיטה ולא במכללה על אף שידעתי שבאוניברסיטה לומדים ידע תיאורטי ולא מעשי. היום ברור לי שכל פרקטיקה מבוססת על תיאוריה, אבל הניסיון עצמו חשוב למציאת עבודה אחרי התואר. בהתמחות נחשפתי לאיך הדברים עובדים באמת בתוך משרד פרסום. החל ממה עושים בכל מחלקה, דרך איך בונים מצגות מקצועיות, עבודה עם קולגות ולקוחות. אלו דברים חשובים ביותר שאפשר ללמוד רק מהשטח. בייחוד בעולם הפרסום והתקשורת, אני ממליצה לכל סטודנט שהיה רוצה להתברג בתעשייה אחרי התואר, להתחיל לצבור ניסיון גם במהלכו, בין אם זה בהתמחות או במשרת סטודנט.
אחרי חודשיים הוצעה לי משרת סטודנט, וזה אפשר לי להמשיך ללמוד על התעשייה. חשוב לדעת שבמשרות כאלו, לפחות בתחום שלי, בדרך כלל לא נרוויח כמו במשרות זמניות, מלצרות למשל. אבל במקום זה, נצבור ניסיון שהוא לא פחות חשוב לדרך שלנו, ולקחת בחשבון שהמקום ההתחלתי לא תמיד קל ונוח, אבל צריך לעבור אותו. המעבר מהאקדמיה ל'עבודה של גדולים' לא פשוט ולפעמים נראה אפילו מאיים. היום אני יודעת שאני על המסלול בדרך לשם, אבל כדי להגיע לשם לקחתי יוזמה והגעתי למשרד, התחלתי את העבודה ללא שכר ולמדתי מהתחלה על עולם שלא הכרתי קודם לכן. הסכמתי לטעות ולא לדעת הכל, ובסופו של דבר לשים את עצמי על קו הזינוק כדי שאוכל לרוץ קדימה. השלב של המעבר מהאקדמיה לעולם העבודה לא קל, אבל אני מאמינה שבסוף כל אחד יכול למצוא את מקומו עם קצת תעוזה, ולהגיע רחוק.

הצטרפו לניוזלטר שלנו

קבלו ישירות למייל משרות חדשות, עדכונים על אירועים וסדנאות, טיפים מעולם הקריירה ועוד.

בקשה לתיאום פגישת ייעוץ קריירה

  • פגישות בזום או פרונטלית
  • אורך פגישת הייעוץ כשעה
  • הפגישות בעלות סמלית לסטודנטים/יות ובוגרים/ות
פרטים אישיים
דילוג לתוכן