היום שאחרי התואר

אחרי השנה הראשונה שלי באוניברסיטה היה לי די ברור שחשוב לי למצוא תעסוקה שתרגיש לי פרקטית ורלוונטית ליום שבו התואר יגמר. הבנתי שאני לא רואה את עצמי ממשיכה לכיוון מחקרי, והיה לי חשוב לצבור נסיון תעסוקתי, קטן ככל שיהיה. זה אפשרי וחשוב, ולדעתי לא צריך לפחד שהעבודה תקבל נפח מהותי מהחיים, גם ביחס לתואר. במיוחד אם אתם בתואר שלא מכשיר אתכם פרקטית לעבודה, אתם צריכים לדאוג לעצמכם.
היי, אני לירי, משלבת יחב"ל ולימודי אסיה במדור סין, כיום בשנה ג' של התואר הראשון ועובדת בחברת Innovation as a Service בתפקיד Chief of Staff. החברה משמשת מעין מתווך בין תאגיד גדול שרוצה לייצר חדשנות בתוך העסק שלו לבין חברות סטארטאפ קטנות שיכולות לספק עבור אותו תאגיד מענה חדשני.
בסוף התמחות היא כמו מעין השקעה – נכון שלא משלמים משכורת, אבל הידע שנחשפתי אליו בהתמחות, איפשר לי למצוא לאחר מכן עבודה שתתגמל אותי בהתאם ליכולות שרכשתי.
חלק מהתארים מספקים לכם כלים תיאורטיים בעיקר, ולא פרקטיים (מלבד לימודי שפה שזה אחד היתרונות המרכזיים בלימודי אסיה). כלומר, אתם צריכים לייצר לעצמכם הזדמנויות שיהוו עבורכם מקפצה לחיים מחוץ לתואר. אני באופן אישי העדפתי להעמיס על עצמי בעבודות שיסייעו לי ברמה המקצועית מאשר להעמיס על עצמי בנ"ז. חשוב להתחיל לבדוק את שוק התעסוקה תוך כדי התואר כדי לדעת אם אתם רוצים להמשיך בכיוון שהתואר לוקח אתכם אליו. מטרה ראשונה שהיה לי חשוב לסמן לעצמי הייתה למצוא עבודה או התמחות שתעניין אותי, שאצליח לבטא את עצמי בה ולהיות טובה במה שאני עושה מתוך עניין ולא מחוייבות או סימון וי.
כשהתחלתי לעבוד בחברה שאני עובדת בה כיום, לא הגשתי מועמדות אלא קיבלתי פנייה ישירה בלינקדאין, וזו הסיבה ששומעים כל הזמן על שיווק ומיתוג עצמי בלינקדאין. זה חשוב לבנות פרופיל ייצוגי ומרשים ולהציג בו את היכולות שלכם, זה אשכרה עובד. בהקשר הזה חשוב לי לציין שיש ערך עצום בלשתף את הסביבה שלכם שאתם מחפשים עבודה: ספרו לחברים, להורים, לחברים של ההורים, למרצים שלכם, למעסיקים קודמים! בסוף מישהו יחשוב עליכם, יזרוק עליכם מילה למישהו שמגייס עובדים, ככה תשמעו על הזדמנויות מגניבות שלא מפרסמים במודעות דרושים. ליצור רשת של קשרים זה מאוד חשוב ואחד הדברים היותר פרודוקטיביים כשמחפשים עבודה.
אני מגיעה מרקע של הדרכה, והתחלתי לרכז תכנית חונכות במדור סין בחצי משרה. על פניו, לא היה קשר ל"עולם האמיתי" מכיוון שזו עדיין הייתה תכנית במסגרת האוניברסיטה. אבל, אני מאמינה שבכל עבודה אפשר להשיג כישורים שישמשו אתכם בעבודה הבאה שלכם. במסגרת ניהול תכנית החונכות רכשתי יכולות כמו בניית תכנית לטווח ארוך, בניית וניהול לו"ז, זיהוי צרכים אצל אנשים אחרים והבנה איך לתת להם מענה. אלו תכונות שיכולות להתבטא באינספור תפקידים והן היוו יתרון משמעותי בשבילי למציאת עבודה אחר כך. מעבר לזה, השתתפתי בקורס ההתמחויות של אסיה (שהוא בעיניי חובה), המשלב התמחות מעשית בארגונים שמעורבים בעסקים בין אסיה לישראל. עברתי את ההתמחות בארגון שעוזר לסטארטאפים ישראליים למצוא משקיעים בסין ומלווה אותם בתהליך.
כשהתחלתי לעבוד בחברה שאני עובדת בה כיום, לא הגשתי מועמדות אלא קיבלתי פנייה ישירה בלינקדאין, וזו הסיבה ששומעים כל הזמן על שיווק ומיתוג עצמי בלינקדאין. זה חשוב לבנות פרופיל ייצוגי ומרשים ולהציג בו את היכולות שלכם, זה אשכרה עובד.
בסוף התמחות היא כמו מעין השקעה – נכון שלא משלמים משכורת, אבל הידע שנחשפתי אליו בהתמחות, איך מארגנים אירוע, מתקשרים עם סטארטאפים, פונים למשקיעים סינים, ודואגים לפרסום שמגביר את החשיפה, כל אלו איפשרו לי למצוא לאחר מכן עבודה שתתגמל אותי בהתאם ליכולות שרכשתי. כלומר, בחיפוש העבודה הבאה שלי יכולתי לשאוף יותר גבוה ולדרוש תנאים טובים יותר בהתאם לנסיון שלי.

הצטרפו לניוזלטר שלנו

קבלו ישירות למייל משרות חדשות, עדכונים על אירועים וסדנאות, טיפים מעולם הקריירה ועוד.

בקשה לתיאום פגישת ייעוץ קריירה

  • פגישות בזום או פרונטלית
  • אורך פגישת הייעוץ כשעה
  • הפגישות בעלות סמלית לסטודנטים/יות ובוגרים/ות
פרטים אישיים
דילוג לתוכן